Friday 10 February 2012

bersabarlah selaagi iman tetap di hati...

assalamualaikum...hye semua..ape yang nak dikongsikan oleh aku ialah macam mana kita nak hadapi semasa mengalami saat2 yng sukar untuk kita..terutamanya apabila kita mengalami masalah..dalam hidup nie tak sah kalau kita tak mengalami masalah..semua orang akan melaluinye..macam aku jugak..ade je masalah yang datang..susah nak dikatakan lagi..kadang2  aku merasakan ape yang aku buat salah kat orang or anything...dalam hidup nie,lebih2 lagi dalam usia muda remaja nie,tipu la kan kalau kita tak ade perasaan ingin menyayangi dan ingin disayangi..begitu jugak dengan aku..kadang2 jeles tengok ade pasangan yang bahagia je..nak jugak macam tu tapi belum masa nye lagi untuk diri nie kot..sampai pernah rasa kecewa pun..kadang2 dah tak sanggup lagi nak hadapi semua nie tapi ape kan daya lagi..hanya mampu berserah kepada tuhan dan  banyak2 kan minta pertolongan dan berdoa kepadanya...ape yang hanya mampu buat sekarang,,bersabar dan terus bersabar..hanya ayat2 suci al quran allah s.w.t. yang mampu menenangkan jiwa manusia nie dari segala masalah di dunia nie..begitulah yang aku cuba amalkan selagi boleh dan terus memohon supaya dikuatkan iman dalam diri serta diberi petunjuk allah s.w.t. ..begitu jugak dengan urusan jodoh..semuanye ditentukan oleh allah s.w.t. ...harap2 dapat ditetapkan iman dalam hati nie..ape yang mampu buat ialah berserah kepadaNya..aku jugak berharap jodoh untuk diriku adalah orang yang baik2 tetapi jika sebaliknye aku redha ya allah dengan ketentuanMu..aku tak nak untuk menyangi seseorang hanya untuk sementara tapi ape yang aku harapkan adalah untuk selama2 nye..biarlah jadi seperti ''adam dan hawa'' yang bersama selama2 nye..begitulah jugak yang aku inginkan dalam hidup nie..insyaallah..rezeki,jodoh pertemuan semuanye di tangan Illahi...  AMIN......






PS//:kepada semua bersabar lah selagi boleh dan mohon lah petunjuk Illahi serta istikharahlah kepadaNya...

No comments:

Post a Comment