Sunday 19 February 2012

kenapa kita perlu ramai kawan???

assalamualaikum!!!!hye semua...urm hari nie aku akan berbicara mengenai kawan..dalam dunia nie semua orang ade kawan kan..so ape yang nak dicakapkan kenape kita perlu ramai kawan tu..banyak sebab2 nye ye kawan2 ku...macam aku jugak..dari persenaliti aku,,orang akan nampak yang aku nie adalah seorang yang sombong tapi semua tu tak betol taw..sape2 yang tak mengenali diri aku nie mesti akan cakap aku nie sombong..memang aku nie payah nak sennyum kat orang semua tapi tak bermakna yang aku nie sombong taw..mungkin aku tak kenal orang tu,tu yang aku payah nak senyum kat orang..nampak je aku nie macam nie tapi aku ade ramai kawan..tak semestinye kita tak rapat ngan orang tu,,kita tak berkawan..betol tak??macam aku,,aku memang ade kawan rapat aku tersendiri..aku akan tengok orang yang macam mana jugak aku nak jadi kan kawan rapat tu..of coz laa kawan yang tak pengaruh orang lain n tak mendatangkan keburukan dekat diri aku nie..parent aku pun cakap,,''jangan sesekali salah kawan ngan orang n ikut cara orang tu''..aku sentiasa ingat pesan parent aku..aku tak suke kawan ngan orang yang terlalu bebas gaya hidup die..takut diri sendiri terpengaruh kan..tak salah kan even dari first sem pun sampai habis sem aku akan rapat ngan orang yang sama je..semua nye ade sebab laa..tak bermakna aku tak berkawan ngan orang lain pun..cume ade je sesetengah orang yang tataw aku nie ade ramai kawan memandangkan aku nie nampak cam sombong..argh!!!aku da bosan dengar semua tu tapi biarlah..jenis aku senyap jek n bersabar jela selagi boleh..sampaikan issue nie menjadikan salah satu sebab untuk se'perkara' tu..aku sedih ngan semua yang terjadi dalam hidup aku nie..kalau aku x ramai kawan tak kan ade orang nak bagi taw aku perkara yang penting bagi aku n mungkin perkara tu akan melukakan hati aku nie dan aku akan bersedih..sampaikan kawan2 aku tak sanggup nak bagi taw ape2 pun kadang2 tu..tu semua sebab diorang tak sanggup tengok keadaan aku kalau ade pape yang akan buat aku sedih..aku tak penah nak buat jahat kat orang n sebab tu aku ade ramai kawan n tak nak ade orang yang tak suke aku pulak..so the conclusion is,,berkawan lah seramai yang mungkin ye...sebelum tu nie adalah sebab2 kenape kita perlu ramai kawan:



  1. bile ramai kawan,kita tak kan keseorangan
  2. kawan yang ade mungkin boleh bantu kite mase kita susah
  3. bile buat baik kat sume orang senang nak dapat pape(yang nie ade sesetenagh orang yang cakap)
  4. kawan yang baik tak kan kite boleh cari banyak tapi kalau 'boyfren' bile2 je kita boleh cari..
  5. kawan jugak boleh jadi tempat kita nak mengadu bile kite sedih  

PS//:KEPADA ANDA SEMUA,PANDAI2 LAH CARI KAWAN YANG BAIK N SESUAI K.
       JANGAN SESEKALI SALAH PILIH KAWAN TU..HUHU :)

No comments:

Post a Comment